Den älskande

Den första kyssen jag stal

Publicerad 2013-06-17 20:16:00 i Allmänt,

På en cykelväg. Han och jag och hundarna. Bredvid varandra, nervöst pladdrande.

Jag var tvungen att få veta hur Han smakade. Min tunga behövde leka med Hans. Mina läppar krävde att få möta Hans läppar, ta reda på om de var så mjuka som de såg ut. Och jag bara måste få veta hur Han kysstes...

Mina steg bromsades in. Hans fotsteg dog ut. Så stod vi där, och jag tog ett steg fram samtidigt som Han öppnade sin famn och tog emot mina hungriga läppar.

Och. Jag. Blev. Hel.
Mellan hans läppar återfann jag den lycka jag saknat en livstid.

Bara något hundratal meter bort fanns den man och den kvinna vi stal kyssarna ifrån. Dem som vi samtidigt bestal på trohet, tillit och sanning.

Men vi.. vi var rusiga och galna. Av kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela